۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۵۰۸۵۲
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی مطرح کرد؛

رمضان؛ شهر القیام| نماز شب سیره عملی پیامبر است

رمضان؛ شهر القیام| نماز شب سیره عملی پیامبر است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه رمضان، شهر القیام است، گفت: نماز شب سیره عملی پیامبراکرم(ص) و کلاس درس و سنگری است که خداوند بسیار آن را دوست دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت ‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: رمضان، شهر القیام است.

وی افزود: مساله قیام در اسلام جایگاه بالایی دارد و از ارکان دینداری به شمار می رود؛ خداوند متعال به واسطه پیامبراکرم(ص) از مردم خواسته به صورت فردی و اجتماعی اهل قیام لله باشند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه همه امور در اسلام در گرو قیام است، ابراز کرد: جامعه راکد و انسانی که اهل جهاد و مجاهدت نیست هرگز به جایی نمی رسد؛ خداوند متعال یکی از فضائلی که برای انسانیت تعیین کرده و از درجات عالی انسانی به شمار می رود حضور در سنگر جهاد است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه قیام دارای دو معنا است، اظهار داشت: یکی از معانی جنبه عمومی دارد و از دیگر معانی قیام مربوط به کسانی می شود که اهل نماز شب هستند؛ کسانی که نماز شب می خوانند و سحر خیز هستند و روزها روزه می گیرند قائم اللیل و صائم النهار نام دارند.

وی با اشاره به اینکه قائم اللیل یک جبهه است، گفت: نماز شب کلاس درس و سنگری است که خداوند بسیار آن را دوست دارد زیرا این قیام منشا قیام های دیگر می شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه نماز شب عمر انسان را طولانی کرده و به او سلامتی و نورانیت می دهد، ادامه داد: ماه مبارک رمضان از این جهت که امت توفیق دارند سحرها بیدار شوند و قیام اللیل داشته باشند ماه قیام نام گرفته است؛ اسرار بسیاری برای نماز شب بیان شده و سیره عملی پیامبراکرم(ص) و اولیای الهی به شمار می رود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) در قیامت مقام شفاعت کبری خواهند داشت، عنوان کرد: ایشان شفیع علی الاطلاق هستند و می توانند شفیع اهل کبائر باشند.

وی افزود: نجات اولین و آخرین در سایه حضرت رسول(ص) امکان پذیر است زیرا چتر شفاعت ایشان همه موحدان عالم را در بر می گیرد، بر این اساس نباید از سیره عملی حضرت که نماز شب است غفلت شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات